Katedra Technologii Lotniczych

Dla Pracownika

Statystyki

3.png2.png3.png3.png2.png1.png
Today174
Yesterday213
This week834
This month4520
Total323321

Who Is Online

1
Online

czwartek, 22, czerwiec 2017 18:30

KTLdron6Od dziś Katedra Technologii Lotniczych Politechniki Śląskiej posiada własny bezzałogowy statek powietrzny! Jest nim UAV zbudowany na ramie karbonowej TAROT X6 oparty na mikrokontrolerze Pixhawk w pełni programowalnym umożliwiającym zastosowanie drona w wielu dziedzinach. UAV pomimo dużych rozmiarów jest łatwy w transporcie dzięki zastosowaniu składanych ramion.

Zakupu UAV już pogratowali pracownikom Katedry Technologii Lotniczych studenci z Lotniczego Koła Naukowego - życzą nam tyle samo startów co lądowań. Dziękujemy!

  • KTLdron1
  • KTLdron2
  • KTLdron3
  • KTLdron4
  • KTLdron5
  • KTLdron6

Simple Image Gallery Extended

ulotkadronktlSterowanie umożliwia zestaw nadajnik-odbiornik firmy Futaba. To wszystko w połączeniu z systemem FPV dającym podgląd na żywo sprawia, że bezzałogowy statek powietrzny przestaje być zwykłą zabawką, a staje się doskonałym narzędziem do pracy i badań naukowych.

Charakterystyka bezzałogowego statku powietrznego:

  • ✈ sześciowirnikowiec,
  • ✈ składana karbonowa rama umożliwiająca łatwy transport,
  • ✈ składane podwozie,
  • ✈ odbiornik Futaba 8-kanałowy,
  • ✈ FPV z telemetrią na monitorze oddzielnym,
  • ✈ waga ok. 5 kg,
  • ✈ udźwig do 6 kg.

 

Wybrane możliwości wykorzystania BSP w badaniach:

1) Bezzałogowy Statek Powietrzny (BSP) + Inne czujniki: Analiza składu spalin i zanieczyszczenia powietrza (smog) – domy i przemysł; Analiza hałasu, podsłuch laserowy, detekcja źródeł zakłócenia GPS, detekcja źródeł zakłócenia częstotliwości zastrzeżonych; Wykrywanie przekroczenia natężenia pola elektromagnetycznego (smog elektromagnetyczny); Detekcja nieszczelności instalacji gazowych i chemicznych; Laserowy lub fotograficzny pomiar geometrii terenu;

2) BSP + wyposażenie dodatkowe: Kamizelka ratunkowa, transport przedmiotów do kilku kilogramów, możliwość dwustronnej komunikacji głosowej, stosowanie znaków świetlnych (zarządzanie ruchem w sytuacji kryzysowej), pościg itd.; Kontrola stanu technicznego kominów oraz pomiar ciągu strumienia kominowego;

3) Detekcja i unieszkodliwianie dronów – KTL prowadzi testy prototypu do detekcji;

4) BSP + kamera termowizyjna: Detekcja osób i pojazdów nocą w tym na terenach zalesionych; Wykorzystanie termowizji w warunkach zimowych (poszukiwanie osób, zamieszkałych nieużytków, wykrywanie źródeł utraty ciepła), detekcja uszkodzeń sieci ciepłowniczych; Detekcja uszkodzeń sieci energetycznych, uszkodzenia kominów;

5) Inne zastosowania: Pomiary natężenia ruchu;ratowanie topiących się;

Zapraszamy do zajrzenia na stronę Katedry Technologii Lotniczych poświeconą bezzałogowym statkom powietrznym. Zobacz też: 

✈ Testy drona KTL dla Policji (ZDJĘCIE)

✈ Dron KTL w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Katowice (ZDJĘCIA+FILM)

✈ Studenci i pracownicy KTL testują drony... (FILM)

✈ Katedra Technologii Lotniczych od dziś ma własnego drona! (ZDJĘCIA)

 

Przypominamy, że cały czas trwa nabór do kursu OPERATORÓW BEZZAŁOGOWYCH STATKÓW POWIETRZNYCH - "PRAWO JAZDY NA DRONY (UAV)!

12255150 1052449078128199 753558018 o

ulotka drony3