Katedra Technologii Lotniczych

Dla Pracownika

Statystyki

3.png2.png3.png4.png1.png7.png
Today48
Yesterday222
This week930
This month4616
Total323417

Who Is Online

3
Online

piątek, 23, czerwiec 2017 05:28

Zapraszamy na nową specjalność na Wydziale Transportu Politechniki Śląskiej w Katowicach - mechanika i eksploatacja lotnicza.

Przedmioty, realizowane w ramach specjalności, podczas dwustopniowych studiów:

✈ Podstawy aerodynamiki ,

✈ Aerodynamika, struktury i systemy samolotów tłokowych,

✈  Aerodynamika, struktury i systemy śmigłowca,

✈  Aerodynamika, struktury i systemy samolotów turbinowych,

✈  Standardowa obsługa samolotów,

✈  Przepisy i procedury lotnicze,

✈  Napędy lotnicze,

✈  Śmigła,

✈  Meteorologia,

✈  Lotnicze silniki turbinowe i tłokowe,

✈  Aerodynamika, urządzenia i systemy statku powietrznego,

✈  Czynnik ludzki w lotnictwie,

✈  Systemy satelitarne w transporcie,

✈  Systemy instrumentów elektronicznych technik cyfrowych,

✈  Aviation english Prawo lotnicze Seminarium dyplomowe,

✈  Praca dyplomowa.

Intencją Wydziału jest doprowadzenie studentów – absolwentów do najwyższej kategorii - C „inżynier obsługi hangarowej” z upoważnieniem do poświadczania obsługi hangarowej dużych statków powietrznych (minimalny wiek 21 lat). Oprócz wykształcenia i wiedzy teoretycznej, mechanik lotniczy powinien udowodnić odpowiednie dla kategorii C licencji, doświadczenie w obsłudze technicznej statku powietrznego. Praktykę może zdobyć tylko w certyfikowanych organizacjach obsługowych jako tzw. praktykant, jednak każda czynność wykonana przez studenta musi być poświadczona przez mechanika posiadającego odpowiednie uprawnienia. Stąd też w trakcie studiów, przewidziane są praktyki w certyfikowanych ośrodkach lotniczych, stacjach obsługowych.

Absolwenci specjalności ”Mechanika lotnicza” uzyskują przygotowanie do pracy inżynierskiej i badawczej w zakresie obsługi hangarowej statków powietrznych:

✈ uzyskanie z przedmiotów specjalistycznych oceny od 4 wzwyż, umożliwia ich uznanie (zaliczenie) podczas egzaminu teoretycznego na licencję mechanika w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC),

✈ rzetelne odbywanie, zaplanowanych praktyk w certyfikowanych ośrodkach i stacjach obsługowych, stanowi podstawę do ubiegania się o licencję w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego (ULC),

✈ w zależności od zainteresowań, możliwe jest wcześniejsze uzyskiwanie licencji w niższych kategoriach i podkategoriach: A – mechanik obsługi (A1 - samoloty z silnikami turbinowymi, A2 - samoloty z silnikami tłokowymi, A3 - śmigłowce z silnikami turbinowymi, A4 - śmigłowce z silnikami tłokowymi), B: B1 – technik mechanik (B1.1 - samoloty z silnikami turbinowymi, B1.2 - Samoloty z silnikami tłokowymi, B1.3 - śmigłowce z silnikami turbinowymi, B1.4 - śmigłowce z silnikami tłokowymi) B2 – technik awionik. Możliwe jest rozszerzanie licencji o dodatkową kategorię lub podkategorię, zgodnie z PART-66 .

DROGI DO LICENCJI